Järjetön tuhlaus luksustuotteisiin

Oletko huomannut, että monet ihmiset tuhlaavat rahaa ainoastaan leveilläkseen? Ihmiset käyttävät usein rahaa pelkästään tuhlaukseen, jonka tarkoituksena on tehdä muut ihmiset kateelliseksi. Oletko itse ostanut tavaroita tavoitteenasi muiden kateellisuus?

Monet ihmiset jopa matkustavat ja laittavat kuvia Facebookiin, jotta voivat hienostella kuvillaan.. Kuka nyt välittäisi itse matkustamisen tuomista kokemuksista kun on mahdollisuus ottaa paljon kuvia, joiden avulla leveillä tuttaville?

Onko sinun tuttavistasi joku kertonut matkastaan ja olet huomannut, että hänen ainoa tarkoituksensa on tehdä sinut kateelliseksi? Onko ystäväsi ostanut ylihinnoiteltuja merkkivaatteita ainoakseen kehuskellakseen niillä?

Kuka tarvitsee ylihinnoiteltuja koruja? Kuka tarvitsee oman jääkiekkojoukkueen? Kuka tarvitsee oman huviristeilijän, jonka pituus on yli sata metriä? Piaget’s Emperador Temple kello maksaa 3.5 miljoonaa dollaria.. Emperador Templeen nähden vaatimaton Tag Heuer Monaco V4 kustantaa noin 55 000 euroa..

Eikö kellon tehtävä ole kuitenkin näyttää pelkästään aika? Hyvän kellon saa ostettua muutamalla eurolla.. Kellokin on monesti täysin tarpeeton kun ajan voi katsoa esimerkiksi tavallisesta kännykästä.

Kannattaako 0.5€ laatuisesta t-paidasta maksaa yli 100 euroa koska siinä on "hieno" merkki? Kulutusmyönteisten ihmisten mielestä kyllä koska heidän ainoa tarkoituksensa on leveillä, hienostella ja aiheuttaa ihmisissä kateutta.

Suomessakin on nähtävissä paljon "Lacoste" ja "Louis Vuitton" merkkisiä tuotteita, jotka näyttävät täsmälleen samoilta kuin aidot tuotteet. Väärennetyt merkkituotteet on ostettu kehitysmaista muutamien eurojen hintaan.

Kärsiikö Lacoste tai Louis Vuitton siitä, että Lacoste ja Louis Vuitton menettää myyntiä väärennettyjen tuotteiden takia?

Minimalistin mielestä ei yhtään koska kopioiden ostajat eivät olisi kuitenkaan ostaneet aitoa Louis Vuitton laukkua tai Lacosten tuotteita. Suurin kärsijä on leveilevät ihmiset, jotka käyttävät rahaa luodakseen kateellisuutta ja he huomaavat sosiaaliturvan varassa elävien ihmisten käyttävän samoja merkkejä.

Tietysti Louis Vuitton ja Lacoste kärsii myös luksusmielikuvan menetyksestä.

Minimalisti näkee järjettömän tuhlauksen luksustuotteisiin surkuhupaisana.